Followers

Sunday, April 9, 2017

Lala Masak Lemak Nogori

Lama tak masak lala ni...
Hajat asal nak masak siput sedut. Maka, kempunan lah lagi orang yang mengidam... Memandangkan jangan kata siput..bayang siput pun tak nampak...lala lah yang menjadi mangsa.

Sesekala berkumpul sanak saudara...agenda makan perkara kedua...yang penting pertemuan...bersembang..berlawak jenaka...
Sesuatu yang telah lama hilang dan sukar untuk dikumpulkan kerana kekangan ruang dan masa.

Saudara forever...insya Allah

Sunday, March 5, 2017

Aku tanpanya...

Bertahun berlalu seakan melupakan padang dan bola ini...
Seakan berharap untuk melupakan ...
Membiarkan dalam lipatan sejarah ...

Namun,
Rupanya masih  sangat rindu
Mengingat setiap detik ruang dan waktu
Tingkah, suara jeritan, laungan sokongan
Yang seakan utuh dalam darah dan daging...

Mencari,
Mana letaknya diri?
Lari menjauhkan diri?
Atau menghadap,
Memasak jati diri
Berdepan realiti,

Biar lumpuh dan rebah dalam diri...
Biar banjir dan karam dalam jiwa...

Percaya...
Sampai saatnya nanti
Bisa ampuh hati
Bisa tegel berdiri
Meredah ape jua yang didepani

Alfatihah
Lt. Kolonel Rizan bin Muhammad Aris
Menghampiri 2 tahun tanpanya

#beringinrendangrugbyclub
#johorrugbyclub
#pialarizanaris
#ayuaymanayzul

Friday, November 25, 2016

Babah,hari ni Ayman nak sunat...

Tak tau ape perasaan dia...tapi bawak jugak singgah ke pusara pagi tadi...
Pamitan...
Walaupun tahu...hujan..mesti air bertakung...dan tak dapat mendepani pusara babahnya...

Biar dia pasak dalam diri...duduk dirinya yang sebenar...kuat hati...kuat jiwa...
Tak ada yang boleh membantu selain kuat dan sabarnya diri sendiri...
Moga Ayman kental jiwanya...

Pengalaman dan rutin hidup yang sememangnya akan ditempuhi...kini sedang dilalui...

Alhamdulillah...berjalan lancar seperti yang dirancang...

Moga ini yang terbaik untuk Ayman...
Moga membesar menjadi anak yang soleh...

#duapuluhlimanovember

#sembilanbelasbulantanpababah

#missedubabah

#aymanhaziqrizan

#ibuyangtulisibuyangnangis

Sunday, November 20, 2016

Siapa sepatutnya?

Ralit membantu aku menyusun atur photobooth di sekolah....sempat lagi Mia menegurku...

'Cikgu,patutnya cikgu bukan kerja kat sekolah la cikgu...'

'Laaa...kalau saya tak kerja kat sekolah,saya nak kerja kat mana?'

'Bukan...patutnya cikgu tak jadi cikgu tau...cikgu patutnya jadi interior designer ker...arkitek ker'

'Dah kenapa pulak?'

'Ni..cikgu hias pentas...cikgu buat tempat gambar kitorang ni...ni kan patutnya bukan semua orang boleh buat'

'Tak pe....cikgu buat untuk korang...mudah-mudahan ada nanti yang leh jadi interior designer...arkitek ker kaaaan'

Tersenyum simpul aku jawab...walau dalam hati tercebit gak rasa terkilan...
Tak pe lah...dah bukan rezekinya aku...
Cukuplah dengan ape yang ada...
Syukur.

Sunday, October 2, 2016

Mi bandung Parit Bulat

Antara pelopor mi bandung terawal di daerah Muar.
Resepi turun temurun dari generasi terdahulu.
Masih mengekalkan aroma mi bandung sebenar.

Deritaku