Followers

Friday, November 25, 2016

Babah,hari ni Ayman nak sunat...

Tak tau ape perasaan dia...tapi bawak jugak singgah ke pusara pagi tadi...
Pamitan...
Walaupun tahu...hujan..mesti air bertakung...dan tak dapat mendepani pusara babahnya...

Biar dia pasak dalam diri...duduk dirinya yang sebenar...kuat hati...kuat jiwa...
Tak ada yang boleh membantu selain kuat dan sabarnya diri sendiri...
Moga Ayman kental jiwanya...

Pengalaman dan rutin hidup yang sememangnya akan ditempuhi...kini sedang dilalui...

Alhamdulillah...berjalan lancar seperti yang dirancang...

Moga ini yang terbaik untuk Ayman...
Moga membesar menjadi anak yang soleh...

#duapuluhlimanovember

#sembilanbelasbulantanpababah

#missedubabah

#aymanhaziqrizan

#ibuyangtulisibuyangnangis

Sunday, November 20, 2016

Siapa sepatutnya?

Ralit membantu aku menyusun atur photobooth di sekolah....sempat lagi Mia menegurku...

'Cikgu,patutnya cikgu bukan kerja kat sekolah la cikgu...'

'Laaa...kalau saya tak kerja kat sekolah,saya nak kerja kat mana?'

'Bukan...patutnya cikgu tak jadi cikgu tau...cikgu patutnya jadi interior designer ker...arkitek ker'

'Dah kenapa pulak?'

'Ni..cikgu hias pentas...cikgu buat tempat gambar kitorang ni...ni kan patutnya bukan semua orang boleh buat'

'Tak pe....cikgu buat untuk korang...mudah-mudahan ada nanti yang leh jadi interior designer...arkitek ker kaaaan'

Tersenyum simpul aku jawab...walau dalam hati tercebit gak rasa terkilan...
Tak pe lah...dah bukan rezekinya aku...
Cukuplah dengan ape yang ada...
Syukur.

Sunday, October 2, 2016

Mi bandung Parit Bulat

Antara pelopor mi bandung terawal di daerah Muar.
Resepi turun temurun dari generasi terdahulu.
Masih mengekalkan aroma mi bandung sebenar.

Deritaku

Saturday, September 10, 2016

Marble versi blueberry

Menunaikan hasrat Ayman yang entah berapa puluh kali menyebut nak marble kaler krim n pink...banyak2 kaler...kaler itu yang dimintaknya...

Ibunya plak memandai tambah perisa blueberry...harap2 dia makan jek la...

Abaikan rupa hangusnya tu...sengaja hanguskan lebih sebab suka makan tepi yang hangus tu...itu lebih masak...hahhahaha...

Friday, September 2, 2016

Kek Marble


Bahan-bahannya
1. Sebuku majerin buttercup
2. 1 cawan gula halus
3. 2 cawan tepung naik sendiri
(Kalau tak de guna tepung gandum + 1 sb   soda bikarbonat)
4. 1 sk esen vanilla
5. 1 sb ovelatte
6. 4 sb susu pekat
7. 1 botol kecil serbuk koko
8. Pewarna yang digemari
9. 5 biji telur gred A

Tepek sini dulu...selalunya nak buat baru sibuk carik resepi



Saturday, August 27, 2016

Menumpang Rezeki

Aktiviti Rabu last week...
Menumpang rezeki kak lis sekeluarga. Terpaku di bawah rimbunan pokok-pokok rambutannya yang pelbagai nama dan rasa.

Seronok memetik..mengait rambutan sampai lupa bahu masih sakit. Layankan aje lah ssakit dan sengal yang datang tu...

Melihat buah yang bergayutan dan sedang masak ranum itu memang amat mengujakan untuk memanjat. Namun diri masih sedar bahawa sudah tidak layak berada di atas pokok... Maka di bawah lebih afdal.

Sedekah rambutan tu dah dipanjangkan. Moga pada tahun2 akan datang kita masih lagi berezeki merasa buahnya lagi.