Followers

Wednesday, January 6, 2016

Ampunkan aku...

Ampuni aku ya Allah
Saat aku terlalai dengan anugerahMu
Terlalu memohon yang terbaik
Hinggakan aku terlupa
Bahawa Engkau telah mencatatkan yang terbaik bagiku...

Ampuni aku ya Allah...
Saat aku terlalu mengharap akan sesuatu
Sedangkan Engkau telah menyediakan aturan terindah buat aku...

Ampuni aku ya Allah...
Saat aku meruntun-runtun meminta bantuanMu
Namun tidak Engkau endahkan...
Aku teralpa ketika itu...
Sedangkan masanya untuk bantuan itu telah engkau tetapkan mengikut keperluanku...

Ampuni aku ya Allah
Kerana acap mempertikaikan urusanMu
Hinggakan setiap nikmatMu keatasku tidak aku syukuri...

Ya Allah...
Lapangkan dadaku menerima aturanMu
Hilangkan keluh kesahku atas susahnya dunia..
Sabarkan hatiku dengan iman...

No comments: