Followers

Monday, August 2, 2010

Kerana dia isteriku...


Sejak dari lafaz itu ku sebutkan...
telah berjanji aku...
bahawa sesungguhnya...
dialah yang akan tetap dan selamanya,
menjadi permaisuri dihatiku...

Buruk baiknya dia...
lebih dan kurangnya dia...
aku terima dan redha...
kerana aku yang memilih dia..

Biar payah,biar susah,
biar renyah sekalipun...
aku yang akan menanggung dia...
aku juga yang akan menunjuk ajar dia...

kerana...
salahnya dia adalah salahnya aku...
kurangnya dia adalah kekurangan aku...
tidak sekali aku mengatakan orang lain adalah lebih baik..
sedangkan dia pula sebaliknya...
tidak akan aku membandingkan sempurnanya orang lain...
tidak seperti sesempurnanya dia...
walhal dalam masa yang sama,
aku ibarat menghina diri aku sendiri...

Sebab...
tidak baiknya dia adalah dari kegagalanku...
tidak eloknya dia adalah dari kecuaian dan kealpaanku sendiri...
dan tidak sama sekali aku akan pernah menyalahkan dia...
kerana dia isteriku...

No comments: