Followers

Friday, July 20, 2012

Izinkan Aku Ya Allah...

Ramadhan datang lagi untuk yang kesekian kalinya...
Mungkinkah ini yang terakhir untuk kita?



Inginku lakarkan dengan lorekan insaf...
Isikanlah ia dengan bejat-bejat pahala...
Taburkan malamnya dengan benih-benih ibadah...
Hiasi harinya dengan doa dan zikrullah...
Yang mendekatkan aku denganMu...

Izinkan aku Ya Allah...
Menjauhi segala larangan Mu yang pernah menjadi kesukaan ku...
Menghindari segala kesayanganku yang  tidak pernah Kau redhai...
Yang pasti amat sukar bagi ku untuk memilih...
Walaupun kutahu Kau adalah jawapannya...

Kukuhkan sabarku  Ya Allah...
Mendepani ujianMu...moga-moga menjadi kafarah dosa-dosaku
Walau walang menjadi galang...titisan airmata menjadi ganti...

Teguhkan imanku Ya Allah...
Suluhkanlah nurMu dihadapanku...
Inginku tinggalkan onak-onak yang pernah menanahkan diriku...
Walaupun aku tahu terlalu sukar untuk menghilangkan parutnya...

Bimbingi aku Ya Allah...
Setulus hati aku bermohon padaMu...
Kau perkenankanlah doaku...
Moga Ramadhan ini bukan yang terakhir untukku...

Amin...

No comments: