Followers

Friday, April 17, 2009

Diikat semasa tidur?

sepanjang kita tdur,kita diikat oleh setan dengan 3 ikatan.tak tau? ni aku nak bagi tau...x rugi aku membaca ckit2 ni...ada gak yang leh di kongsi..
kalau kita x bukak ikatan tu...dan kita bangun sampai matahari jejak dikepala...kita akan hilang motivasi diri,hilang semangat,panas baran,mudah naik angin-sama la tu ek.kite jadi lembek,lesu,lemban,longlai...pendek kata serba tak kene la kita di watnya pada hari tu...

x percaya??

ini sabda Nabi s.a.w yang berbunyi begini:
'jika salah seorang dari kamu tidur,maka syaitan mengikatnya dengan 3 ikatan.Ketiga ikatan tersebut menjadikannya terlelap dalam tidurnya semalam suntuk.tetapi jika ia terjaga kemudian ia menyebut nama ALLAH,maka terlepas la satu ikatan.Kemudian ketika dia berwuduk,maka terlerailah lagi satu ikatannya.dan akhirnya jika dia melakukan solat,maka terlepaslah pula ikatannya yang terakhir,sehingga pada pagi harinya hati orang itu akan bersih dan penuh semangat.akan tetapi jika dia tertidur sampai subuh,maka pagi harinya akan kotor jiwanya dan dia tidak mempunyai ghairah apapun'

macamane nak buka ikatan setan tu dah di nyatakan di atas kan?

1.baca doa bangun tidur ni-amalkan lah


2.ambil wuduk

3 dirikan lah solat

mudah-mudahan kita sama mendapat keberkatan dalam menjalankan aktiviti seharian dan sentiasa bersemangat dan berfikiran positif.insyallah

2 comments:

kawi said...

Tahniah Cikgu Mislia, Blog yang memaparkan rentetan kehidupan seorang guru. Ceritalah juga pernan guru ke arah pembestarian sekolah.

kawi said...

Tahniah, cikgu Mislia. Blog yang menceritakan rentetan kehidupan seorang guru dan manusia biasa. Teruskan supaya cikgu benar-benar menguasai ICT.