Followers

Wednesday, February 3, 2010

Adegan yang benci untuk dilihat!!!!


semalam, semasa berada dalam kesesakan menuju jalan pulang setelah tamat berkursus...tak de ape yang boleh dilakukan cuma berbekalkan kesabaran dan keredhaan dengan harapan perjalanan petang tu..selamat hendaknya.

kesesakan itu bertambah apabila bas2 yang membawa murid sekolah mula bergerak meneruskan tugas.selang sebuah kereta di depan aku ada sebuah bas yang membawa murid2 sekolah rendah...dengan situasi riang ria di dalam bas tu...rasanye,majoriti mestila murid tahun 1-3.

dalam dok menunggu kenderaan bergerak ala2 siput tu...tiba2...melayang plastik pembungkus jajan dari bas tu....aku tengok budak2 tu bersorak...SUKA!selang beberapa minit...melayang pula kotak air minuman...dan tepat...jatuh di atas cermin kereta depan aku tu....budak2 tu makin gile bersorak!!!

tiba-tiba dari sebelah kanan...ada sebuah bas sekolah yang lebih besar memotong...daaaannnn...SEBUAH tin 100plus pula melayang keluar dari tingkap bas....sikit lagi hampir mengenai seorang penunggang motosikal yang kebetulan lalu mencelah...(aku....hanya mampu istighfar bebanyak dalam hati..isk!!!kalau la aku ada magic masa tu).kalau aku tunggu lama lagi sikit...tak mustahil, tiba2 melayang pula batu bata keluar dari tingkap bas tu...apa la nak jadi dengan anak2 kita ni...

No comments: