Followers

Tuesday, February 23, 2010

Lawak yang tak boleh digelakkan

Cerita hari ini...di dalam kelas tahun 1.

Cikgu:Murid2,hari ni kita belajar tulis huruf a ye... ikut titik2 yang cikgu dah buat tu sambungkan...ikut seperti yang cikgu tunjuk ni.

Murid A:cikgu..pensel kita tumpul...nak asah dulu la...(die pun pergi ke belakang dan mengasah pensel di tong sampah)

Murid B duduk di sebelah meja murid A sambil membelek-belek buku

Murid A duduk semula setelah siap mengasah pensel... dia menjengah pada buku yg dipegang oleh murid B.

Murid A:Eh..kenapa awak tulis macam nih?tak lawa la tulisan awak ni.Nanti cikgu marah.Salah la yang ni...meh saya padamkan.Nanti awak buat semula ye...
(die pun padam la...tulisan yg tak lawa tu... setelah siap memadam..die mengambil satu lagi buku yang ada disebelahnya...)

Murid A:Eh,tadi saya buat dah banyak..kenapa tinggal sikit?awak padam ye? (sambil menoleh pada murid B)

Murid B:Saya tak padam la....ni buku saya(sambil mengambil buku itu dari tangan murid A) teng0k ni,ni kan nama saya nie...A****

Murid A:Abis tu yang saya padam tadi????buku saya la....alaaaaa....

kuang...kuang..kuang...

Cikgu:gelak je dalam hati..hahhahahaha..(perasan mcm dah terror la tu)

2 comments:

centado said...

meamng lawak

Misz said...

kalo tgk muka budak A yg bengang masa tu...hahhahha mmg tak larat nak tahan gelak