Followers

Saturday, June 12, 2010

belangkas VS siput gonggong

Salam..jenjalan mana cuti sekolah nih?ada tempat yg nak dituju?JOMMM G KOTA TINGGI..kalau g kota tinggi tak singgah kedai nih mmg satu kerugian la...sajian utama yg sememangnya dah famous dengan menu belangkasnya...rupa belangkas korang kenal tak?

ni.. rupa asal belangkas...yg mana jantan?yang mana betina?hehhehehe

ni rupanya bila dah di masak...kalau arwah atuk aku dlu..dia masak lemak...best gak...tapi masakan yang nih...sesapa yg tak tahan pedas..kene bawak stok tisu lebih la...pedas...sebab aku tgk ada yg sampai meleleh air idung n air mata...syok makan punya cerita blasah je la...:)


ni menu kedua yg special..susah gak nak dapat...sebab pakcik tu kata 3 bulan sekali baru leh dapat...ni kebetulan aku datang byk lak siput nih..ape lagi makan gak la...rasanya???hehehhe....kenyal2 mcm sotong gitu...

nak makan siput tuh..tarik kua isinya mcm aku wat tuh...n cecah ngn sambal tuh..baru nyummm...nyumm....sedap!!!


antara hidangan yang kitorang pilih...siput,belangkas...kari ayam kampung...asam pedas ikan mayong...berasap telinga menahan pedas...hehhehehe

ni kedai pakcik tuh...nampak tak nama kedai tuh?
haa...sesapa nak g kota tinggi...jgn lupa singgah ek..
(pic ni ehsan mr.google)

ni bukti nih...dah sampai sini...jangan kata tunjuk makanan jek..:)

tapi ni...destinasi terakhir sebelum balik...'shoping' kat kedai tayar...
sebab tayar keta pancit...sib baik pancit depan kedai tayar termurah kat kota tinggi nih... tapi murah2 pun terbang gak..tuss..tuss...:)
so...kalau korang g Kota tinggi selain g makan belangkas....
leh la g shoping kat kedai tayar yg murah ni skali...:)

6 comments:

Roronoa Zoro said...

sedap ke belangkas? xpernah jumpa pon kedai jual menda tue.. =(

Misz said...

roronoa:
sedap wooooo...
g la kota tinggi...makan kat belangkas mahkota
:)

matahariku said...

Misz..jangan pulak jd mcm belangkas nanti..tak mau berenggang..sekali rasa nak lagi hehehehe

Centado said...

wah wah wah....
lazatnye kelihatan
:D

ummu said...

Salam cikgu Misz
gitu rupanya siput gonggong.
lamanya saya dah tak pergi Kota.

Misz said...

matahariku:
sikap belangkas tuh kalo -ve tak yah la ikut..

centado:
tak yah lihat2...
rasa dlu baru tau...

ummu:
gitu la rupanya...
pasni ada alasan la nak g kota tinggi tuk jumpa siput tuh..
:)