Followers

Saturday, April 30, 2011

Lafazkan Kalimah Cintamu

Selamat pagi semua....
Jom baca buku...tapi kali ni novel la...
actually novel ni...dah lama bli..
cuma tunggu lapang masa(yg sebenarnya tak ada)
n mud nak membaca(penting tuh)
Berkisarkan pergolakkan dalam kehidupan yang cukup lengkap pakejnya.sampai pada satu tahap rsa mcm cerita ni dah nak abis...tapi apsal tebal lagi...
sesapa yg sensitif tuh..mungkin mampu mengumpulkan sebaldi airmata...(pinjam ayat masdilaila yg dah pinjam n baca novel ni dr misz) dan korang akan mampu jugak gelak gulung2 sampai tak cukup ruang...hahhaha

Keseluruhan cerita yang menarik dan mengandungi bnyak pengajaran dan panduan.ini sebenarnya yg penting...baca novel,ada sesetengah org kata tak berguna..n hanya tuk membesarkan punggung jek...tapi pengajaran yang diambil setelah selesai di baca adalah sangat perlu..mana2 novel yg terkesan senang kata..masyyuuuk di hati akan kita ingat,hayati dan dijadikan pegangan agar ia tidak berlaku pada diri kita.

Pengajaran yang boleh saya perolehi daripada novel ini antaranya ialah...kita mestilah mempunyai sifat bertanggungjawab contohnya...bla...bla...(isk ni dah macam nak jawab karangan UPSR bahagian C jek nih)...hehhehe tetapi sebenarnya kalau nak disebutkan kat sini..semua 44 senarai nilai murni tuh termasuk....so,korang pk la sendiri...



daripada 10 markah...misz berani bagi 9.5 markah...jgn terkejut...ni kalau di wat drama atau filem...gerenti meletup...Chaiyok...chaiyok la kak siti...
penulis2 baru kene belajar dari penulis2 otai tuk menghasilkan wacana yang lebih berkesan di hati peminat.


p/s:penat bertarung dengan perasaan masa baca buku nih...bila abis jek rasa lega separuh mati..hahahha

2 comments:

Anonymous said...

sya nak minta sdkit permintaan,bleh tak?Kalau bleh sya nak sdkit petikan dripada nvel nie,sbab sya tak berkesempatan nak bli,skit pun takpe

nur syuhaira said...

akak,sya ada permintaan,bleh tak kalau akak upload sdkit petikan dr nvel nie,sya tak berksempatan nak bli,sdkita pun takpe