Followers

Thursday, December 17, 2015

Kat sini lah...

Kenapa berblog semula?

Memang..lama blog ni menyepi...
Beralih pada FB mengikut rentak semasa katanya...

Memang meriah di FB dengan komen n feedback kawan...

Post satu perkataan pun ada yang like...
Post satu gambar pun ada jek yg komen...

Tanpa sedar setiap post yang kita tepek kat wall tu ada sesuatu yg kita harapkan...

Akan terbit juga perasaan seiring dengan penepekkan di wall itu...

Kalau post yang bagus...maka baguslah...
Kalau post yg tak bagus tu yang tak enak...

Aku bukan kata orang...
Tapi kata diri sendiri la...

Kalau kita share yg mendatangkan faedah untuk kita ok la jugakkan...
Orang yang baca pun akan mendapat hikmahnya...

Bila post kat wall tu melibatkan emosi...
Biasanyaa persoalan n komen yg datang memang byk...
Tak kurang jugak yang memerhati...
Dan yang paling tak tahan...
Tukang tokok tambah...tukang menganalisis...
Tukang mencanang...tukang talam empat lima muka...

Haissshhh...berapa banyak tukang daaa...

Bukannya fb tu buruk semuanya...
Ada juga baikknya...
Sendiri tau la kan...

Maka berblog lah semula aku...
Kat sini yang penting..
Blog aku ni bukan untuk komersial...
Bukan tuk carik wit...wit...
Bukan jugak utk glemer..
(Siapa la pun aku ni kaaan..)

Tu bukan sebab musabab aku berblog dlu...

Yang penting kat sini..aku tak tau sapa yang baca blog...sebab aku tak perlukan pon orang nak komen ke tak...
Aku tak kisah pun kalau tak de orang baca blog aku ni...
(Yang baca jgn kecik hati ek)
Yang penting..ape yang dicoret di sini tidak mengharapkan perhatian org...
Cukup la setakat post untuk diri sendiri dan anak-anak...

Kadang-kadang kita perlukan tempat untuk berkata-kata tanpa perlu ada orang di sisi kita..

Maka di sini lah....

No comments: