Followers

Thursday, December 24, 2015

Siakap lesap

Hahahaha...
Lom cerita dah ketawa ek...

Maghrib tadi...
Salwa(my cousin) call...
Dengo suaranya sebek baru lepas nangis....
Dah kenapa pulak...

Salwa:Long,aku nak makan kat umah ko boleh?
           Ko masak lauk ape hari ni?

Aku: Eh,mestilah boleh...
         Jom aarrr datang sini...

Salwa:(Masih dengan suara sebek)
            Siakap aku lesap long...
            Aku beli 3 ekor.Mak masak sweet sour...
            Aku turun makan lambat...
            Tengok-tengok semua dah licin...kempunan aku...

Aku:Laaaa.... dah...dah...datang sini...

Adoooii... letak jek tepon aku terus g dapo...nasib dia baik ada sekor jek tinggal ikan siakap dlm peti...kuo kan n prepare nak masak..
Nak masak ape?sweet sour bahan tak lengkap...3 rasa pun tak cukup bahan...
Sudahnya belasah jek la...ape yang jadik...

Dia sampai jek dengan muka sedih n bonyok...hahahha...mak dah dok gelakkan dia...
Dia jengah kuali...
"Masak ape long?"
"Masakkan siakap macam-macam rasa tuk ko lah..."

Senyum lebaarrr bila dia dengo siakap tu...
"Alhamdulillah...ada gak siakap tuk aku hari ni akhirnya..."

Maka makanlah kami...ingatkan tadi malas dah nak makan...

Lega tengok dia makan dengan bersungguh-sungguh...abis sekor dia makan...

Adik-beradik ramai gitulah...tengah semangat makannya...dia selalu mengalah..
Tapi hari ni betul-betul terkilan...
Sib baik dia datang umah aku..kalau dia g kat batu belah batu bertangkup...
Haiiishhh tu lagi susah...

nak ketawa takut dia kecik ati...

No comments: