Followers

Monday, November 9, 2009

Pengajaran di Subuh Sabtu....



Pagi Sabtu yang tenang dan damai tu....sedang aku bersiap2 nak ke sekolah...dengan hati berkobar2 nak menjayakan hari keusahawanan sekolah....tiba2 handset aku berdering...cuak betul hati dapat kol pagi2 buta nih...tgk jam baru kul 5.50 pg...sape pulak yang tepon nih....

'Long...tolong mak Ni long...kete rosak nih!kat pt Sulong...'Suara makcik aku yang bongsu kedengaran cemas.Hah,Pt Sulong?jauh tu...hampir 20 km gak dari rumah aku!Mcamane ni...aku nak g sekolah....nak tlong tak nak?tapi kalau...die teringat nak kol aku...mesti la aku antara manusia yg dirasakan leh menolong die....

aku pun capai tudung...n capai kunci kete....menjejaki makcik aku....huhuhu...gelap gulita lagi...kenderaan pun tak de lalul lalang...makcik aku nak g peksa kat UTM..tu yang pg2 bute dah kuo...sib baik die berempat...macm pelesit aku bwk kete...mane ni....tak de pun...ke aku dah terlepas....

akhirnye...aku nampak kete kancil dok parking tepi jalan dgn lampunyer lip lap lip lap....soheh!kete die la tu...aku pandang kiri kanan...huhuhu....kebun kelapa sawit n nursery je....tak de rumah org!!!!

enjin tak leh start...temperature naik...hmmmmm...nasib tak berasap...mcamane nih????peksa lagi penting!!!Aku suh diorang naik kete aku...alamak...makcik aku tak pandai bwk kete auto la plak....aku pun ngajo la kejap...sementara makcik aku dok blajo tu...aku isi air kat kete die. nasib baik dlam kete aku ada air masak......harap2 leh la jalan walaupun skejap...nak parking kat rumah org...tak kan nak tolak...huhuhu mau kejung aku nanti...kalo tak tolak...jadi tukun la aku kat situ sorang2 semnetara hari siang...

akhirnya..berjaya gak aku start enjin kete tu...aku trus bawak g rumak pakcik aku kat parit sulong...sib baik sampai....huh!!!!makcik aku pun selamat g peksa kat UTM...

aku balik...ngan My Hubby la kebetulan die balik cepat pagi tu...dapat la aku g sekolah walaupun lambat...

Pengajaranyer....pastikan anda memeriksa kenderaan anda sebelum memandu...dan pastikan juga sentiasa ada sekurang2nyer sebotol air di dalam kete anda...kalau anda tak guna...mungkin anda boleh membantu org lain...

No comments: