Followers

Monday, May 10, 2010

Aduhai..anak muridku!!!

Salam semua...
ni apa hal pulak pic pensel, pemadam dan pengorek nih...
haaa..ni la hasil kutipan aku hari kamis lepas...
setiap kali masuk kelas masa pertama (setelah murid pg balik)..atau masa last setelah semua murid ptg balik...boleh katakan setiap hari pasti ada saja hasilnya...sayang melihat alat2 tulis yg bersepah bawah meja n di atas lantai.Aku kutip la..esoknya tanya kat murid2 sapa ada hilang alat tulis..semua tak ngaku..dari mana pulak datangnya alat tulis tu semua???

Hairan bin ajaib...boleh kata kan setiap hari,pasti ada sahaja alat tulis mahupun pensel warna yang aku kutip.walaupun kerap kali diingatkan sebelum balik check dlu bawah meja,dalam laci..pastikan tak ada barang yg di tinggal..masih gak ada alat tulis yg bersepah...
aduhaaaiii...anak2 murid ku...

Kalau setiap hari mcm nih...leh penuh laci cikgu simpan alat tulis ni sepanjang tahun nanti...Belajar la sayangkan harta benda sendiri.Simpan hak milik sendiri dengan baik.Jangan membazir...Semua tu duit tuh..Duit yang mak ayah carik tuk sekolahkan kita..tuk melengkapkan keprluan kita...kesian kat mak dan ayah.Berjimat cermat la anak2 muridku...Pensel tu,selagi boleh diasah..gunakanlah...

p/s:sentiasa teringat zaman dlu..pensel sebatang guna sampai kontot..murid skrg masih setengah jengkal sudah dibuang.

6 comments:

Aneem said...

Skrg ada mydin dn kedai jual borong, harga pun murah.depa dh biasa nmpk brg2 tu byk di rumah..tak pelik kalau hari2 hilang..zaman kita tak ada misz..hilang satu, nk bgtau mak pun tak sampai hati..

Roronoa Zoro said...

budak2 sekolah rendah ke tadika? huhu...

Misz said...

kak aneem..
a'ah..la kak anem..
tapi kalau keadaan mcm tu berterusan sampai ke tua..mau habis rezab melayu negara..

Misz said...

roronoa zoro..
thanx menyinggah..
budak sekolah rendah..:)

Roronoa Zoro said...

oo..
hik3... saye dulu pon gitu.. hilang rubber hari2.. ahha

Misz said...

hehehhehhe...
ni pensel2 n alat tulis tu bila tak de murid tuntut...jadi harta wakaf la...
sape tak de pemadam leh la pinjam..
nak pinjam pemadam tak?