Followers

Wednesday, May 12, 2010

Si Tukang Enjek

Tittle tu sememangnya dah sinonim dengan jururawat a.ka. misi a.k.a nurse.Nampak jek kelibat misi dengan baju putihnya...dalam kepala budak2 mesti dah terbayang picagari.Walaupun misi tuh tak bawak pun picagari.Mak mak budak pulak dr kecik dah takutkan anak2 dengan misi...kalau ada misi maknanya kene enjek...tu sebab anak2 fobia bila tgk misi...walaupun tak la semua yang berfikiran demikian.

Budak2 sekolah aku..kalau nampak jek van klinik kesihatan tu datang..mesti tanya...'cikgu.hari ni misi nak enjek ke cikgu?'.Padahal misi cuma nak cek kesihatan jek...hehehehe...bagitu hebatnya pengaruh misi dengan enjeknya itu..
Pada setiap kelahiran..termasuklah kelahiran aku......ada jururawat yang menyambut kehadiran kita di dunia,memandikan dan membersihkan kita...dan bila kita sakit nanti...pasti ada jururawat yang merawat kita.Tanpa jururawat pincanglah tugas doktor.

Sempena HARI JURURAWAT SEDUNIA...marilah kita sama2 mengucapkan TERIMA KASIH pada semua jururawat yang telah merawat kita..dan merawat semua manusia di bumi ini...TERIMA KASIH sekali lagi.JASA anda tak akan kami lupakan...

3 comments:

ANIM said...

iyalah misz, igt ms kecik2 dulu.. kalau nakal ,mak pggl misi
suruh injek..
kalau jahat..mak panggil polis
masuk jel..hihi..
tang cikgu..????

Sufi Asri said...

selamat hari jururawat.. !! =D

Misz said...

kak aneem:
kalau malas mak panggil cikgu..suh rotan..hahahhaha

Roronoa Zoro
moga hari ni menjadi hari yang paling membahagiakan bg semua jururawat:)